Позакласні проекти

Математичний бій


Мета:  активізувати пізнавальну діяльність учнів, поглибити й знання
            учнів з математики, стимулювати активну творчу роботу
            школярів, розвивати логічне мислення, кмітливість, уміння діяти
            в нестандартних ситуаціях; виховувати цілеспрямованість.
Форма проведення.  Ігрова програма.
Обладнання. Маркери, картки, призи, дипломи.
Хід проведення заходу

І. Організаційний момент
Ведуча:
 Вітає математика                                                  
Сьогодні в класі вас.
Тому, що незвичайний
Урок відбудеться у нас.
Зібралися сьогодні
Розумники-знавці
Хоч досвіду немає,
Та все ж ви молодці.
Сьогодні ми зіграєм
У гру чудову всі
І бій математичний
Назвемо ми її.
Фігури, числа, знаки,
Доведення, задачі-
Це давні є знайомі.
Бажаю всім удачі.
Учасникам усім
Я успіхів бажаю
І відповідей правильних
Від вас я всіх чекаю.
Закони математики
Ви правильно згадайте
І на складні питання
Відмінно відповідайте.
Щоб у змаганні чітко
Проходили моменти,
Мені допомагатимуть
Наші асистенти.
Бажаю перешкоди,
Знавці, вам подолати,
Знання свої й кмітливість
Сьогодні показати.
Почнеться скоро гра.
    Правила гри:
 Проводиться бій за титул чемпіонів школи за версією MATH серед команд класів. Дві команди беруть участь у змаганнях у складі 6 чоловік.
 Журі: вчителі, учні 11 класу.
 Гра складається з 9 раундів.

ІІ. Конкурсна частина
 Представлення команд та їх капітанів.

     І раунд.   «Рідна мова моя українська»

     Кожна команда отримує аркуш, на якому написані словосполучення російською або англійською мовами. Завдання команди – перекласти ці словосполучення українською мовою.
     За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Час – 3 хв.
1)     Разложить на множители. (Розкласти на множники).
2)     Мислитель положительной дроби. (Чисельник додатного дробу).
3)     Возведение в квадрат двочлена. (Піднесення двочлена до квадрата).
4)     Приведение многочлена к стандартному виду. (Зведення многочлена до стандартного вигляду).
5)     Извлечь корень. (Добути корінь).
6)     Умножение и деление степенем с одинаковыми основаниями. (Множення і ділення степенів з однаковими основами).
7)     Область определения функции. (Область визначення функції).
8)     Касательная к окружности. (Дотична до кола).
9)     Пересекающиеся прямые. (Прямі, які перетинаються).
10)Преобразование подобия. (Перетворення подібності).
11)Упростите выражение и найдите его значение . (Спростіть вираз і знайдіть його значення).
12)To solve the tasks of. (Розвязувати задачі).
13)To count. (Рахувати).
14)Perform calculations. (Виконувати обчислення).
15)Find the sum of the numbers. (Знаходити суму чисел).

ІІ раунд. «Усе про геометрію»

        Капітани команд по черзі витягують картки, на яких написані геометричні терміни. Завдання капітанам: упродовж 30 с показати термін за допомогою жестів так, щоб члени команд зрозуміли, про яке геометричне поняття йдеться. Після цього гравець, який відгадав термін, коротко формулює його означення. За кожен відгаданий термін команда отримує 1 бал, за кожне правильно сформульоване означення – 2 бали.
          Геометричні терміни:
     Медіана. Прямокутний трикутник. Ромб. Вертикальні кути. Коло. Радіус. Паралельні прямі. Бісектриса. Квадрат. Рівносторонній трикутник. Суміжні кути. Хорда. Перпендикулярні прямі.
  
           ІІІ раунд. «Оратор»
     Цей конкурс допоможе перевірити вміння гравців логічно та переконливо говорити. Учасники гри протягом 1 хв відповідають на запитання «Чи існує практичне застосування математичних знань у житті людини?»
     Максимальна оцінка конкурсу – 5 балів.
     
       ІV раунд. «Математика й життя»

          За кожну правильну відповідь 5 балів.
1.     Назва якого геометричного тіла походить від грецького слова, що в перекладі означає соснова шишка?   (Конус, від грецького konos).
2.     Чому штативи для фотоапаратів, рояль, деякі вимірювальні пристрої мають по три ніжки?   (Три точки завжди лежать в одній площині).
3.     Працівники молочного комбінату зробили відкриття в області математичних наук. На банці зі згущеним молоком написано: «Виготовлено із цільного молока способом згущення з додаванням цукру. Склад: молоко – 28,5%, жири – 8,5%, цукор – 43,5%, волога – 26,5% ». У чому полягає «відкриття» працівників комбінату?   (28,5% + 43,5% + 26,5% + 8,5% = 107%).
4.     Діти були на річці, коли раптом почалася гроза. Всі злякалися, крім Пилипка, який у цей час дивився на годинник. «Не бійтеся, - сказав Пилипко, - гроза далеко, вона знаходиться на відстані 15 км від нас.» Яким чином, дивлячись на годинник, Пилипко визначив відстань до епіцентра грози?   (Відомо, що в епіцентрі грози спалах блискавки та гуркіт грому відбуваються одночасно. Враховуючи, що звук розповсюджується зі швидкістю, що дорівнює приблизно  км/год, Пилипко підрахував час між спалахом блискавки та гуркотом грому і, знаючи швидкість та час, легко знайшов швидкість).

            V раунд. «Устами малечі»

     За правильну відповідь після першої підказки – 15 балів, після другої – 10 балів, після третьої – 5 балів.
1.     а) Вона така маленька, майже непомітна, але в геометрії відіграє дуже важливу роль.
б) Вона зустрічається не тільки в геометрії, таких як вона – безліч у кожній книзі.
в) Це слід від дотику, уколу  чим-небудь гострим (кінчиком олівця, голки).     (Точка)
         2. а) Вони бувають великі й маленькі, різного обєму, але всі 
              однакової форми.
             б) Вони як сік «Садочок», як пачка печива, і морозиво буває такої
             форми.
             в) Майже всі приміщення такої форми, і зараз ми знаходимось
             всередині нього.  (Паралелепіпед)
   
                 VІ раунд.  «Загляніть у наш словник»
         Напишіть математичні терміни, які починаються з відповідної букви. За кожний термін, написаний без помилок, - 1 бал.
             
А
І
Р
Б
К
С
В
Л
Т
Г
М
Ф
Д
Н
Х
Е
О
Ч
З
П
Ц


                         VІІ раунд. «Будьте уважні»
   На фото твоє уважно дивлюся, про вік твій відразу я дізнаюся.
   За правильну відповідь – 1 бал.

(50 років
              VІІІ раунд.  «Віриш – не віриш»
    За кожну правильну відповідь – 1 бал.
1.     Шарль Перро – автор казки про Червону Шапочку, написав казку «Кохання циркуля і лінійки».     (Так)
2.     Наполеон Бонапарт у вільний час складав математичні задачі.      (Так)
3.     В одному мільйоні 1000 тисяч.     (Так)
4.     Л. М. Толстой – автор роману «Війна і мир», був автором підручника з математики для молодших школярів.     (Так)
5.     Будь – який прямокутний трикутник називається єгипетським.    (Ні)
6.     В основі сучасних підручників з геометрії лежать відомі «Начала» Евкліда, написані в ІІІ ст.. до нашої ери.        (Так)
7.     Піфагор брав участь у кулачних боях на 58 Олімпійських іграх.(Так)
8.     Фалес був вболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора.     (Так)
9.     Число 2009 просте.    (Ні)


       ІV раунд. «Усяка всячина»
За кожну правильну відповідь – 5 балів.
1.     Назва якої геометричної фігури  в перекладі означає «столик»?   (Трапеція)
2.     О 7 – й ранку три бджілки вилетіли з вулика і розлетілись в різні боки. О котрій годині ці бджілки знову опиняться в одній площині?  (У будь – який момент, три точки завжди лежать в одній площині.)
3.     Що означає вираз «на сьомому небі»?  (Велику радість)
4.     Що означає крилатий вислів «сьома вода на киселі»?  (Дуже далекі родичі)
5.     Що означає вислів «сім пятниць на тиждень»?  (Часта зміна рішень)
6.     Поділіть 100 на половину. (200)
7.     Яке слово означає мільйон в Давній Русі?   (Тьма)
8.     Шла баба в Москву і зустріла трьох чоловіків. Кожен з них ніс по мішку, в кожному мішку по кішці. Скільки осіб направлялось в Москву?   (1)
9.     Летіло стадо гусей: один гусь спереду, а два ззаду, один ззаду і два спереду, один між двома і три в ряд. Скільки було гусей?(3)
10. Кавун коштує 5 грн і ще пів кавуна. Скільки коштує кавун?  (10 грн)
11. Електропоїзд іде із сходу на захід, вітер дме із півночі на південь. В яку сторону котиться дим?  (Електропоїзд не димить)
12. Яка отруйна речовина утвориться, якщо довгохвостий гризун зустрінеться з довгошерстним биком?   (Мишяк)
13. Що спільного мають відоме дерево «береза» та наш підручник «Алгебра»?   (Корінь)
14. Щоб це означало: на дубі сидить русалка, а під дубом написано  2*2=5?  (Якщо вірити, що є русалки, то правильно, що  2*2=5)
ІІІ. Підведення підсумку двобою.

Привітання  переможців та присвоєння титулу.
Вчитель.
Урок уже закінчено                                              Учасники, що добре
Нам можна далі йти.                                             Сьогодні працювали,
І до нової теми                                                       Оцінки всі хороші
В програмі перейти.                                              Отримують в фіналі.
Всі добре працювали,                                            В вівторок ви ж приходьте
Старались, як могли.                                              З підручниками в клас,
Та (ім`я переможця) найбільше                            Бо алгебра, як завжди,

Відмітимо сьогодні ми.                                          Чекатиме на вас.  

Комментариев нет:

Отправить комментарий